Etiketter

tisdag 23 april 2013

Inför sista loopkompositions-lektionen



1: Hur beskriver du att färgen låter? Varför låter den på detta sätt?
Svar: Jag beskriver färgen gul som en glad och varm färg. Därför bedömer jag min låt som gul för att jag ser många samband med låten och färgen gul.

2: Hur låter er komposition i förhållande till den/de färger ni har valt?
Svar: Jag lade ner mycket tid på att få låten att låta så glad och varm som möjligt så att personen som lyssnar på den ska få reda på det så snabbt som möjligt att låten har ett samband till just färgen gul.

3a: Var skulle musiken ni har komponerat kunna passa in?
Svar: Jag tror att min låt skulle passa in i en filmscen där det händer mycket på samma gång och ger en känsla som talar om att scenen är ägnad åt mycket ”Action”.

3b: På vilket sätt passar musiken in här? Ge exempel.
Svar: När jag för första gången lyssnade på den klara komposisionen kände jag direkt att det var mycket ”action” och mycket händelser som tillexempel i en filmscen där det är en biljakt eller en eldstrid.

4a: Hur skulle musiken ni har komponerat kunna påverka dig eller andra personer?
Svar: Jag tror att när andra personer lyssnar på våran komposision kommer de att reagera likadant som jag gjorde. (Action-fylld, glad, varm.)

4b: Varför blir man påverkad på detta sätt av musik?
Svar: Jag har inget exakt svar på denna fråga. Men om jag skulle beskriva hur jag blir påverkad av den så skulle jag svarat att när jag lyssnar på en specifik musiksmak så kan jag få en energi i mig för att jag gillar vad låten innehåller te.x bra text, bra rytm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar