Etiketter

onsdag 10 december 2014

Utvärdering - Bildarbete

Vårt uppdrag var att göra en bild som visar känslor eller beskriver ett ord.
Mitt arbete är baserat på en känsla som jag kände när jag ritade bilden.
För att göra denna bilden har jag använt mig av ett vanligt vitt A4 papper som jag sedan ritade bokstäver på, fyllde i dem i färgerna blå, gul, grön, orange, mörkgrön och röd. Efter det ritade jag över papprets bakgrund med blyerts och fortsatte arbeta med den genom att skugga den.
En smiley täcker det översta vänstra hörnet ifylld i gul med svarta konturer.
När jag gjorde bilden var jag tvungen till att tänka på färgerna och dess blandning så att det inte blev för mycket av det ena som dränker den andra och liknande situationer jag stötte på under arbetets gång.
Jag har gjort många ändringar angående detaljerna som jag inte hade med i planeringen. Jag var tvungen till att ändra typsnittet och storleken på texten för att få plats i förhållande till pappret. Något jag inte heller hade med i planeringen från början var smilien.
Arbetet blev inte så som jag hade tängt mig från början då min teknik inom skuggning av blyerts inte var bra. Alla som såg bilden förstod vad den betyde vilket var syftet, så jag är nöjd med mitt arbete.
Jag skulle ha varit mer försiktig när jag skuggade bilden så att det inte blev så grova sträck

1 kommentar:

  1. Bra, du beskriver val och alternativ och lärdomar i arbetet. Nu väntar vi bara på själva bilden.

    SvaraRadera