Lego Mindstorm
Vad har gått bra?
Samarbetet inom bygget har gått smidigt eftersom att vi alla har varit delaktiga och kunnat hjälpa varandra. Roboten blev klar redan den andra lektionen vi hade. Ingen av oss har använt något inom Lego Mindstorm så det var väldigt spännande och delvis svårt.
Samarbetet inom bygget har gått smidigt eftersom att vi alla har varit delaktiga och kunnat hjälpa varandra. Roboten blev klar redan den andra lektionen vi hade. Ingen av oss har använt något inom Lego Mindstorm så det var väldigt spännande och delvis svårt.
Vad har gått mindre bra?
Vi har inte haft några större problem om man bortser från de försvunna delarna som inte fanns i våran låda med delar. Det kan också ha varit ett problem att vi har fått fel instruktioner så att vi har varit tvungna att göra om från den delen som är rätt. Men vi kunde lösa det problemet genom att kolla på andras modeller som var färdiga och leta rätt på delar som fattades från de som hade dubletter av något.
Programering
Programeringen gick bra i och med att vi fick lätta instruktioner av ett program som Lego Mindstorm har utvecklat själva för att enkelt kunna programera. Vi fick en rad uppgifter vi skulle få roboten att göra med hjälp av programet.
Vi fick en rad uppgifter vi skulle å roboten att göra med hjälp av programet. Till exempel fick vi uppgiften att få roboten att köra så nära en lego gubbe som möjligt utan att krocka med den. Då fick vi börja med att räkna ut avståndet mellan roboten och gubben. Sedan räknade vi ut omkretsen på robotens däck och programera hur långt den skulle åka.
Du har skrivit en bra text. Du har fått med det mesta. Nästa gång kan du lägga ut bilder på roboten.
SvaraRadera